Päädyin loppujen lopuksi jatkamaan imetystä, vaikka en lomallamme välttänytkään maitotuotteita. Muuten pidin kiinni imetysdietistä. Ajattelin, että koska minun on joka tapauksessa ennen syyskuista Allergiasairaalan reissua kokeiltava maidon sopivuus, voin sen aivan hyvin tehdä nyt niin ei tarvitse niin tarkkaan miettiä mitä suuhunsa tuolla reissussa laittoi. Sunnuntaina, kun tulimme takaisin vauva oli syvästi loukkaantunut äidilleen, eikä alkuun suostunut katsomaankaan minua. Puhumattakaan syliin tulemisesta tai tissin syömisestä. Oloni oli todella tukala, kun rinnat olivat ääriään myöten täynnä maitoa, vaikka olin joutunut vähän väliä lypsämäänkin enimpiä pois. Lopulta poika sitten kelpuutti taas äidinkin ja tissikin alkoi maistumaan. Eikä minkäänlaisia oireita tullut, vaikka olin vielä sunnuntaiaamuna käyttänyt maitotuotteita.

Niinpä olen nyt jatkanut kotona varovaista kokeilua. Salaatissa söin Feta-juustoa, jälkiruuaksi jäätelöä, aamulla leivänpäällä vähän Aamupala-juustoa ja nyt iltasella pizzaa juustolla. Eikä mitään ole näkynyt ei kuulunut. Pieni toivo on alkanut nousta, josko sittenkin pääsisimme suoraan tissimaidosta tavalliseen, siinä yksivuotissynttäreiden jälkeen niin kuin isoveljenkin kanssa.